online escape room to unlock
your future work skills
The problem
Hoe ziet het werk eruit voor de medewerkers over vijf jaar? Toenemende digitalisering, robotisering, Artificial Intelligence, the Metaverse en nog veel meer. Welke vaardigheden, skills en mindset gaan een grotere rol spelen? Bij veel bedrijven en overheden staat het onderwerp ‘Future Work Skills’ op de agenda. Hoe krijg je de medewerkers, juist de groep waar het over gaat, aangesloten op dit onderwerp?
THE GAME
Escape To The Future is een online escaperoom die je met 4 spelers speelt via één URL.
Montgommery Scott (van “beam me up Scotty”) is verdwaald in het heden en vraagt jouw team om hem te helpen met zijn teleportatie naar de toekomst. Met zijn Monoculus Beam Armband doet hij een poging, maar er gaat iets gruwelijk mis.
Je komt samen met hem terecht In een ‘verkeerde’ toekomst! De armband ligt aan diggelen en je zult nu op zoek moeten gaan naar de 4 elementen van tijdreizen: Object, Plaats, Tijd en Energie waarmee je een nieuwe armband kunt laden voor teleportatie.
Via een futuristisch 3D labyrint ga je met elkaar allerlei puzzels oplossen om de elementen te verzamelen. Onderwijl komen er 8 Future Work Skills langs, die je zo op een leuke manier krijgt voorgeschoteld.
Lukt het jouw team om via strakke samenwerking binnen een uur Scotty te teleporteren naar zijn toekomst?
escape room to discover...
your own future
The people
Geschikt voor alle lagen in de organisatie. Voor management, als kennismaking met de Future Work Skills. Maar, zeker ook voor de medewerkers zelf. Een krachtig begin om de mensen zelf hun toekomstige skills te laten ontdekken. En op die manier een ‘pull’ te creëren vanuit de mensen zelf: “Interessant! Daar wil ik wel eens wat meer over weten”.
The timing
Bezig met nadenken over de toekomst van skills? Wil je alle mensen in je organisatie wakker schudden op een leuke manier? Speelt het thema ‘Future Work Skills’? Dan is de escape room Escape To The Future een onvergetelijke ervaring. Je plant het zaadje van nieuwe skills in het hoofd van de medewerker zelf. Het is immers zijn of haar eigen toekomst.
THE result
In de escape room zitten 8 Future Work Skills verwerkt. Daarnaast zitten er nog eens 7 leerdoelen rondom SAMENWERKEN versleuteld in de game.
Doordat de 4 spelers continu via QR codes op hun eigen telefoon stukjes informatie krijgen toegespeeld, móeten zij wel samenwerken!
Het resultaat is dan ook enerzijds een mooie online realtime case over samenwerken (hoe deden we het t.a.v. de 7 leerdoelen?). En anderzijds een gave awareness rondom je Future Work Skills. Doordat men die op speelse wijze ontdekt in een onvergetelijk ‘experience’, wordt de kans vergroot dat de mensen er zich na afloop zélf in willen verdiepen. Zo ontstaat een omdraaiing van een ‘push’ vanuit het management naar een ‘pull’ vanuit de medewerker. Wat wil een organisatie nog meer 😉 ?